Wezwanie: +356 2578 3501 info@remax-malta.com
  • Malta-Fort_St_Angelo

Rezydencja na Malcie

Rezydencja na Malcie (planowanie stałego pobytu na Malcie, Światowy Program Rezydencki, planowanie emerytury na Malcie).

W RE/MAX Malta dążymy do tego, żeby dostarczyć Państwu starannie wyselekcjonowanych i rzetelnych informacji dotyczących stałego pobytu na Malcie. Pragniemy aby podjęli Państwo mądra i przemyślaną decyzję, bez niepotrzebnego stresu. Na samym początku należy zaznaczyć, że jednym z głównych warunków uzyskania statusu rezydenta na Malcie jest konieczność najmu lub kupna nieruchomości na Malcie bądź Gozo.

Bez względu na to czy zdecydują się Państwo na kupno posiadłości czy jednak wybiorą państwo najem,  naszym głównym obowiązkiem jest upewnienie się że Państwa transakcja przebiega pomyślnie. W RE/MAX Malta troszczymy się jednak nie tylko o swoich klientów, ale także o pracowników. Jesteśmy jedyną firma sprzedającą nieruchomości na Malcie, która tak mocno inwestuje w szkolenia swoich agentów. Możemy poszczycić się nawet własną Akademią Nieruchomości, której nie posiada żadna inna firma handlująca nieruchomościami na świecie.

Poniżej przedstawiamy kilka powodów przemawiających za tym dlaczego rezydencja na Malcie lub Gozo jest dla Państwa korzystna:

- 90% populacji mówi płynnie po Angielsku

- przyjemny, ciepły klimat przez cały rok

- spokojne i bezpieczne życie o dobrym standardzie

- bardzo wysoki standard oferowanych rozrywek i sposobu spędzania czasu wolnego, pośród kin, wysokiej jakości klubów nocnych i pubów, znajdą się także prestiżowe, renomowane restauracje oraz teatr

- wielkie centra handlowe oferujące produkty z najwyższej półki (markowe ubrania, dodatki, biżuterię)

- bogate historyczne i kulturalne dziedzictwo, ponad 7000 lat historii !

- wolność wprowadzenia się na Maltę a także jej opuszczenia

- ulgi podatkowe

- łatwa repatriacja kapitału i przychodu z Malty

- nie sprawiające problemu procedury związane z przeniesieniem dobytku na Maltę

- przychylne umowy podatkowe ze strategicznymi krajami Europy

- respektowana jurysdykcja w przyłączaniu nisko opodatkowanych firm

- obecność głównych, międzynarodowych banków

- łatwy dostęp na wyspę, zarówno drogą powietrzną jak i morską

Światowy Program Rezydencki na Malcie

Wraz z początkiem lipca wszedł w życie Światowy Program Rezydencki na Malcie. Skierowany jest on  glównie do osób które chciałyby przeprowadzić się na stałe na Maltę, będących spoza Uni Europejskiej, jak i tych które obecnie mieszkają w państwach członkowskich. Jedną z korzyści wynikających ze statusu rezydenta są specjale ulgi podatkowe, uregulowane przez władze maltańskie.

Strona ta została przygotowana przez agentów nieruchomości RE/MAX Malta, aby dostarczyć Państwu zwięzły opis korzyści płynących z wynajmowania bądź z zakupu nieruchomości na Malcie. Celem Rządu Maltańskiego jest pozyskanie jak największej liczby cudzoziemców, gotowych zainwestować swoje fundusze na Malcie. Głównym warunkiem takiego przedsięwzięcia jest posiadanie bądź najem posiadłości. Kiedy nieruchomość zostanie już wybrana, jest określana mianem głównej siedziby (głównego miejsca zamieszkania) rezydenta.

Sam przebieg transakcji związanej z kupnem nieruchomości na Malcie jest nie tylko pewną i bezpieczną inwestycją, jest także odgórnie uregulowanym procesem. W przypadku wynajmu procedury też nie są skomplikowane, umowy legalnie wiązą obie strony, a prawa konsumenckie są odpowiednio chronione, zgodnie ze standardami ustalonymi przez Unię Europejską.

Jako liderzy na rynku nieruchomości na Malcie dążymy do zapewnienia klientom profesjonalnego serwisu, a także przewodnictwa. Przeprowadzimy Państwa od momentu przyjazdu na Maltę, aż do dnia w którym transakcja dostanie zakończona, a może nawet i odrobinę dalej…

Istnieje kilka waurnków które beneficjent musi spełnić, żeby jego aplikacja do Światowego Programu Rezydenckiego została zaakceptowana. Szczegółową listę zaczerpnięto z aktu prawnego dotyczącego podatku dochodowego (Income Tax Act) i jest ona dostępna w oryginale na samym końcu tego artykułu.

Program Rezydencki powienien być szczególnie atrakcyjny dla osób z Azji, Afryki Południowej oraz Ameryki ale także z Europy. Prawdopodobnie w niedugim czasie powstanie jeszcze jeden program, skierowany głównie do Europejczyków, który będzie przewidywał dla nich jeszcze większe ulgi i jeszcze korzystniejsze warunki.

Planowanie Emerytury na Malcie

Osoby przebywające na emeryturze bądź rencie mają bardzo istotny wkład w rynek nieruchomości na Malcie. Nic więc dziwnego że całkiem niedawno podczas uroczystości organizowanej przez Ministerstwo Finansów, Rząd Maltański zaprezentował najnowszy projekt dotyczący pobytu stałego na Malcie dla emerytów i rencistów.

Wszyscy Ci z Państwa, którzy są w wieku emerytalnym, a także Ci którzy pobierają rentę lub emeryturę z pewnością będą zadowoleni z propozycji oferowanych przez Maltę.

W programie przyjęto kwotę €7,500 jako minimalne zobowiązanie podatkowe plus dodatkowe €500 za osobę zależną. Aplikanci zostaną poproszeni o udowodnienie posiadania ubezpieczenia medycznego. Muszą także przebywać na Malcie średnio 90 dni rocznie w ciągu pięcio-letniego okresu czasowego, jednakże nie mogą mieszkać pod żadną inną jurysdykcją wiecej niż 183 dni w ciągu jednego roku.

Maltański Program dla Emerytów i Rencistów jest dostępny tylko dla tych z Państwa, którzy posiadają lub którzy najmują nieruchomość na Malcie lub Gozo. W przypadku kiedy mieszkają Państwo w posiadłości  która do Państwa nie należy, a jedynie płacą Państwo za nią czynsz – okres wynajmu tej posiadłości musi wynosić minimalnie 12 miesięcy i musi być potwierdzony oryginalną umową podpisaną przez obie ze stron. Dokument ten powinien być także dołączony do Państwa aplikacji.

Minimalne kwoty za zakup lub za wynajem posiadłości na Malcie lub Gozo wynoszą:

- Kupno posiadłości na Malcie – €275,000

- Kupno posiadłości na Gozo – €250,000

- Najem posiadłości na Malcie – €9,600 rocznie

- Najem posiadłości na Gozo -  €8,750 rocznie

Poniższe dokumenty i informacje będą brane pod uwagę w procesie aplikowania do maltańskiego programu dla emerytów i rencistów:

- 4 kolorowe fotografie, takie jak do paszportu (każdy aplikant)

- odpis skrócony aktu urodzenia bądź odpis skrócony aktu małżeństwa

- kopie paszportu (stron z danymi osobowymi)

- zaświadczenie o niekaralności (w języku angielskim)

- dokument będący swoistego rodzaju zaświadczeniem o prawach do emerytury, uwzględniający wszystkie szczegóły związane z emeryturą

- ubezpieczenie zdrowotne

- nierefundowalna opłata administracyjna w wysokości €2,500

Aplikacje mogą być przyznane tylko wtedy kiedy zostaną dostarczone do autoryzowanych i zarejestrowanych placówek.

W przypadku gdy mają Państwo jakieś pytania bądź też chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej szczegółów związanych z którymś z powyższych tematów, serdecznie zapraszamy do kontaku z jednym z naszych agentów od sprzedaży lub wynajmu.